|
Alfa Romeo 147 by ATC motorsport.
Naczelną zasadą tuningu Alfy 147 powinno być: “nie popsuć” tego, dzięki czemu Alfa sięgnęła ponownie po tytuł samochodu roku, a więc niepowtarzalnej stylizacji nadwozia w połączeniu z doskonałymi parametrami jezdnymi.
Przedstawiony przez ATC tuning jest więc dyskretnym podkreśleniem i uzupełnieniem możliwości Alfy 147.Skorzystano przy tym z elementów proponowanych przez partnerów handlowych ATC, jak też zastosowano rozwiązania własne. Nadwozie seryjnej Alfy “uzbrojone” zostało w spojlery boczne (progi), lotkę dachową i nakładkę na zderzak tylny. Dzięki kształtowi progów, nakładki na zderzak oraz lotki nastąpiło poszerzenie tyłu samochodu, czyniąc sylwetkę auta bardziej agresywną a uzyskany “klin” stanowi reminiscencję linii Zegato. Tuning optyczny wnętrza ograniczono do montażu kpl. pedałów z podpórką, gałki oraz dźwigni hamulca ręcznego z polerowanego aluminium i znakami Alfy.
Zmiany w układzie jezdnym objęły zawieszenie i koła. Alfę obniżono o 35/40mm (zawieszenie gwintowane KW) a standardowe koła 15 calowe zastąpiono 17 calowymi, proponując przy tym wieloszprychowe felgi Dynamic 8,5x17 i opony 215/45ZR17. Dla dodatkowego usztywnienia karoserii zastosowano spinacz (rozpórkę) kielichów przednich. Miska olejowa chroniona jest wysokoudarową osłoną podsilnikową. Korekty układu zasilania obejmują montaż magnetyzerów i wkładki sportowej K&N.
Dzięki zastosowaniu w układzie wydechowym, jako bazy sportowej tłumika Sebringa, układ wydechowy nie wymaga dodatkowej homologacji. Zmieniono jednak optykę wylotu na bardziej drapieżną tj. na końcówkę racing-Xtreme. Premiera samochodu odbyła się podczas Motor Show w 2000."
|
|